Cele i Zadania Szkoły<
1. Umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia szkoły podstawowej oraz gimnazjum.
2. Umożliwia absolwentom dokonanie świadomego wyboru dalszego kierunku kształcenia.
3. Kształtuje środowisko wychowawcze sprzyjające realizowaniu celów i zasad określonych w ustawie, stosownie do warunków Szkoły i wieku uczniów.
4. Sprawuje opiekę nad uczniami odpowiednio do ich potrzeb oraz możliwości Szkoły.
Zakres Działań Szkoły
1. W ramach planu zajęć szkoły organizowana jest nauka religii dla uczniów, których rodzice wyrażają takie życzenie.
2. Życzenie, o którym mowa w punkcie 1, jest wyrażone w najprostszej formie oświadczenia, które nie musi być ponawiane w kolejnym roku szkolnym, natomiast może zostać zmienione.
3. Lekcje religii w danej klasie organizuje się dla grupy nie mniejszej niż 7 uczniów, natomiast dla mniejszej liczby uczniów lekcje te organizuje się w grupie międzyklasowej lub międzyoddziałowej.
4. Na wniosek ucznia, nauczyciela, pedagoga lub rodziców udzielana jest pomoc psychologiczna i pedagogiczna.
5. Pomoc psychologiczna i pedagogiczna, w zależności od potrzeb, jest organizowana w formie zajęć dydaktyczno - wyrównawczych, które organizuje się dla grupy liczącej od 4 do 6 uczestników w tygodniowym wymiarze godzin ustalonym w ramowym planie nauczania, w szczególnych przypadkach liczba uczestników zajęć może być większa.
6. Kwalifikacji uczniów na zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze dokonuje nauczyciel danego przedmiotu.
7. W celu umożliwienia uczniom niepełnosprawnym zdobycia wiedzy i umiejętności na miarę ich możliwości zapewnia się odpowiednie wyposażenie i oprzyrządowanie stanowiska pracy ucznia (w miarę posiadanych środków).
8. O rodzaju i stopniu niepełnosprawności ucznia, jak również o formach kształcenia lub opieki oraz warunkach niezbędnych do realizacji potrzeb edukacyjnych uczniów, orzeka poradnia psychologiczno - pedagogiczna lub inna poradnia specjalistyczna.
9. W celu umożliwienia uczniowi rozwijania szczególnych uzdolnień i zainteresowań, Dyrektor Szkoły po uzyskaniu pozytywnej opinii Rady Pedagogicznej oraz właściwej terenowo poradni psychologiczno - pedagogicznej może zezwolić uczniowi na indywidualny program lub tok nauki.
10. Zezwolenia udziela się na czas określony - nie krótszy niż jeden rok i może być udzielone po upływie co najmniej jednego roku, a w uzasadnionych przypadkach, jednego okresu nauki ucznia w szkole.
11. Z wnioskiem o zezwolenie mogą wystąpić:
- uczeń za zgodą rodziców
- rodzice ucznia
- wychowawca klasy lub inny nauczyciel uczący zainteresowanego ucznia - za zgodą rodziców
12. Uczniowi, któremu zezwolono na indywidualny program lub tok nauki Dyrektor Zespołu wyznacza nauczyciela - opiekuna i ustala zakres jego obowiązków, a w szczególności tygodniową liczbę godzin konsultacji - nie niższą niż jedną godzinę tygodniowo i nie przekraczającą pięć godzin miesięcznie.
13. Zezwolenie na indywidualny program lub tok nauki wygasa w przypadku:
- uzyskania przez ucznia oceny dostatecznej lub niższej w efekcie procesu klasyfikowania
- złożenia przez ucznia lub jego rodziców oświadczenia o rezygnacji z indywidualnego programu lub toku nauki